Bullying Prevention Month in Waukegan Schools (1)

Bullying Prevention Month in Waukegan Schools
Posted on 10/04/2023

As part of our District’s ongoing anti-bullying efforts, and annual observance of National Bullying Prevention Month, this October the students and staff of Waukegan Public Schools will again participate in a variety of anti-bullying activities and lessons throughout the month. 


The theme of this year’s activities is “Fill our Cup with Kindness.” As in past year’s District’s plans to align anti-bullying efforts in each school and promote a unified message for students. As part of our District's observance, students and staff will participate in a District-wide anti-bullying door decorating contest, as well as engage in a week of “Fill our Cup with Kindness” spirit week events.


The week of October 23 is anti-bullying spirit week. A schedule for the week can be found below:


Monday, October 23 - We Mean Business About Anti-Bullying - Wear Formal Attire

Tuesday, October 24 - Bullying is in the Past- Dress from the 1960s-1990s

Wednesday, October 25 - We Will Not Rest on Bullying - Pajama Day

Thursday, October 26- Hats Off to Kindness - Wear your Favorite Hat or Hairstyle

Friday, October 27 - Represent your School/Building - Wear your School's Colors


In addition to District-wide events, schools will be dedicating class time and putting on special activities throughout the month to educate students on bullying and its effects.

___

Como parte de los esfuerzos continuos contra el acoso escolar (bullying) del Distrito 60, y la observancia anual del Mes Nacional del Acoso Escolar, este mes de octubre los estudiantes y el personal de las Escuelas Públicas de Waukegan participarán nuevamente en una variedad de actividades y lecciones contra el acoso escolar.

El tema de las actividades de este año es "Llenar Nuestra Taza con Bondad." Como en años pasados, los planes del Distrito son alinear los esfuerzos contra el acoso escolar en cada escuela y promover un mensaje unificado para los estudiantes. Como parte de la observancia de nuestro Distrito, los estudiantes y el personal participarán en un concurso de decoración de puertas contra el acoso escolar en todo el Distrito, así como participar en una semana de eventos de espíritu para "Llenar Nuestra Taza con Bondad".

La semana del 23 de octubre es la semana de eventos de espíritu contra el acoso escolar. El programa de la semana se puede encontrar a continuación:

lunes, 23 de octubre - Hablamos en Serio Contra el Acoso - Usa Ropa Formal

martes, 24 de octubre - Acoso está en el Pasado - Vístete con Ropa de los 1960s-1990s

miércoles, 25 de octubre - No Descansaremos ante el Acoso -  Día del Pijama

jueves, 26 de octubre - Nos inclinamos ante la bondad - Usa tu Sombrero o Peinado Favorito

viernes, 27 de octubre - Representa a tu Escuela/Edificio -  Lleva los Colores de tu Escuela

Además de los eventos en todo el distrito, las escuelas dedicarán horas de clase y organizarán actividades especiales a lo largo del mes para educar a los estudiantes sobre el acoso escolar y sus efectos.

Website by SchoolMessenger Presence. © 2024 SchoolMessenger Corporation. All rights reserved.