Changes to Food Distribution Schedules

Changes to Food Distribution Schedules
Posted on 04/01/2021
Special Message logo

Waukegan Public Schools is making a change to its community-wide meal distribution schedule, to coincide with the start of hybrid instruction. 


Beginning the week of April 5, Tuesday morning distribution at 116 bus stops around the community, and Tuesday morning Brookside Campus drive-thru distribution are being moved to Friday mornings. The times and schedules for Friday will be the same as the Tuesday schedule that has been followed for several months. Distribution will begin at 8:30 a.m.  


The change from Tuesday to Friday is being made to accommodate morning student bus routes. 


The current Thursday afternoon meal distribution schedule will not change. Thursday distributions begin at 3:30 p.m. A complete list of distribution sites, a schedule for both days, and a map can be found here. On Thursdays and Fridays families will receive seven (7) breakfasts and seven (7) lunches at each distribution. 


Students attending school in-person will also receive food at schools. Each day students will receive breakfast and a take-home lunch. 


__________



Mensaje de WPS60: Cambios en los horarios de distribución de alimentos


Las Escuelas Públicas de Waukegan están haciendo un cambio en su horario de distribución de comidas en toda la comunidad, para que coincida con el inicio de la instrucción híbrida.


A partir de la semana del 5 de abril, la distribución de los martes por la mañana en 116 paradas de autobús alrededor de la comunidad, y la distribución drive-thru (servicio al carro) del Plantel Brookside los martes por la mañana se trasladaran a los viernes por la mañana. Los horarios y programación del viernes serán los mismos que los del martes que se han seguido durante varios meses. La distribución comenzará a las 8:30 a.m.


El cambio de martes a viernes se hara para adaptarse a las rutas de autobús de los estudiantes por la mañana.


El horario actual de distribución de comidas de los jueves por la tarde no cambiará. Las distribuciones de los jueves comienzan a las 3:30 p.m. Aquí puede encontrar una lista completa de los sitios de distribución, un cronograma para ambos días y un mapa. Los jueves y viernes las familias recibirán siete (7) desayunos y siete (7) almuerzos en cada distribución.


Los estudiantes que asistan a la escuela en persona también recibirán alimentos en las escuelas. Cada día, los estudiantes recibirán desayuno y un almuerzo para llevar a casa.


Website by SchoolMessenger Presence. © 2024 SchoolMessenger Corporation. All rights reserved.